Showing posts with label cara-cara untuk berjaya. Show all posts
Showing posts with label cara-cara untuk berjaya. Show all posts

Saturday, March 14, 2015

Teknik untuk berjaya

Holla bloggers,,
Hari ni saya nak kongsi ilmu sikit,,dengan korang semua....
Sebenarnya ilmu ni saya dapat dari pegawai psikolologi saya merangkap mentor,,,, :)
Biasalah,,,rapat dengan kaunselor,,,bodek-bodek sikit,,,macam-macam lah belajar,,,hahahahha..
Tapi macam biasa lah,,,ilmu ni bukan untuk kita je...
so,Mari kita kongsi bersama.....
This is what i learned....

Roots Of Success







-Dah semestinya semua orang nak yang terbaik in life kan???? tak kesahlah sama ada anda masih belajar,sedang bekerja,dah bergelar ibu bapa ke....mesti semua nak give the best,,am i right?/ :))....
-so,how do we get it???
-Kita semua mesti pernah ada pengalamankan,dimana seseorang hendak kita memberikan 100% dalam setiap benda yang kita lakukan.
-Tetapi,,bagaimana pulak nak mencapai 100%?
-Apa yang membuatkan kita dapat memberikan 100% dalam setiap perkara?

Mari kita renungkan  :)

Jika..

A     B     C     D     E     F     G     H     I     J     K     L     M     N     O         
1     2      3      4     5     6      7      8     9    10   11   12    13     14   15  

  P     Q     R     S     T     U
 16    17   18    19   20    21     

 V      W    X    Y     Z
22     23   24    25    26



Jom kita kira :)


1.      H-A-R-D-W-O-R-K
            8+1+18+4+23+15+18+11 = 98%
                            +
2.      K-N-O-W-L-E-D-G-E
11+14+15+23+12+5+4+7+5 = 96%
Tetapi,,,,

3.      A-T-T-I-T-U-D-E
             1+20+20+9+20+21+4+5 = 100%

Kesimpulan :
Apa jua yang kita lakukan,,, dengan kerja keras dan pengetahuan SAHAJA hanya akan buat kita dekat pada kejayaan,,,tetapi “sikap” yang membuat kita Berjaya... Dan yang paling penting!!! jangan lupa pada yang ESA,,,
bertindak sekarang..

renung-renungkan :)



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...