Saturday, September 24, 2011

Haiwan pun boleh dididik?????

Assalamualaikum dan selamat sejahtera........

           Hari ini ,saya masih ingin membawa topik mengenai haiwan,,,cehh tak habis habis kau,,heheheh...Kita sering mengatakan yang haiwan tidak mempunyai akal,,tapi percaya tak anda kalau saya katakan ,,haiwan mempunyai akal,,tetapi tidak hebat seperti akal manusia yang boleh membezakan yang mana baik yang mana buruk.
            Sebodoh-bodoh haiwan pun,,jika dididik dan dijaga dgn baik,,ia boleh mengikut kata-kata tuannya.Bahkan sesetengah haiwan boleh diajar untuk menjadi seperti kita.Pelik bukan?Jika haiwan boleh dididik dan diajar ini kan pula kita manusia,,sesempurna kejadian........

Mari kita renungkan bersama.......

Jika haiwan boleh dididik...............

 
Ini kan pula kita,,,,,,,,,,,,,,,,,





Gambar di atas,,sekadar hiasan....

Jadi,,sama-sama lah kita.............

Nota pengarang : Hidup perlu saling bantu membantu antara satu sama lain,,,minda harus dikongsi,,untuk menjana pembaharuan yang lebih baik,,,,Sebarang kekasaran bahasa pada entry ini,,harap dimaafkan,,,peaccceeeeeee no war

Sekian terima kasih,,silakan komen :)



 

43 comments:

ciNdhaDahniEa said...

sama sama lah kite ye.. ;)

~hihihi peace!

yen(toka ziizokukuto) said...

haha,,,thankz akak :) ,,,no war :)

si kiut lavender said...

pencinta binatang betullah dia nih...:)

minat jadi doktor ke dop..:)

yen(toka ziizokukuto) said...

hehehe,,,,thankz skl,,amiinnnn heheh
,,,,,,,,,,,,saya engineer la ,,bukan doktor heheh,,amiiiiiiiiin

si kiut lavender said...

alah...sekali engineerla plak..
xpelah...moga berjaya dlam apa jua bidang..:P

yen(toka ziizokukuto) said...

hahah,,,belum jadi lagi,,bru angan angan,,heheheh,,,takkan la trus engineer kan,,mula dri bawah :)

si kiut lavender said...

xpalah...angan2 itu penting utk menapak diri...:D

xda angang hidup kabur ja tataw nak jadi apa...

Ujie said...

kdg2 manusia lagi susah dididik drpd haiwan...

ekabukanmakcikkau. said...

gambar yang last tu cam ********. batal ahh pose gua ergh

belog|amiyo said...

kadang2 didik haian lagi senang...

belog|amiyo said...

kadang2 didik haian lagi senang...

nick dot anis said...

hahaha comel jek

ctk said...

hehehe..comeynyer monyet tuh...kamu ni mesti pencinta haiwan :D

ini semua peranan ibu bapa lah..kalau didiknya xbetul,memang xbetul la ank nya...monyet tu mesti diajar time kecik lagi :D

Faaein Talip Roy said...

kadang2 lagi baik jadi haiwan.. hurm..

teruskan berkarya yen.. semoga sama2 mendapat manfaat... =]

Nizam Ijam said...

hebat beruk tu..hehe

tiefazatie said...

haha..comel!
peace ya!

yen(toka ziizokukuto) said...

skl,,thankzz atas nasihat tuh :)

sis ujie,,tu macam dah teruk bunyi nya heee,,,takmo takmo heheh

yen(toka ziizokukuto) said...

eka,,sory,,bukan salah ibu mengandung,,peacee :)

amiyo,,,yela,,,haiwan fokusnya ke itu je kan,,kalau manusia,,macam2 nak fikir,,

yen(toka ziizokukuto) said...

anis,,,hahah,,jgn main main ngan berok tu hahah,,banyak medal tu :)

ctk,,,,hehehe,,,ehh mana tau nih???huhu
betul tu,,tapi kita tak boleh nak salahkan 100 peratus kan??? sebab banak lagi anasir anasir yg mempengaruhi :)

yen(toka ziizokukuto) said...

sis faaein,,,thankz ya sis,,sis mesti dapat tangkap persoalan dalam entry ni kan heheh,,,memang entry ni tak straight forward huhuh,,,sis pun teruskan karya bercerita di sebalik gambar tu,,,sgt menarik tau

yen(toka ziizokukuto) said...

Nizam,,,belum cuba belum tahu tuu,,heheh

iefa,,,budak baju ijau tu comel erk???hahahha gurau je,,,

pwiNcEssnoVElish said...

btol3...so mnusia kne la gune kn akal dy sebaik nyer =)

Tukang Karut said...

errr... pandainya monyet tu!

yen(toka ziizokukuto) said...

princess novellis,,,huhu betul,,sangat memahami :)

tukang karut,,,,banyak lagi binatang yang pandai,,,nak tgk harimau dive tak??heheh dkt laut dalam tu

Mizan said...

bagus la kalau dapat bela haiwan mcm nie..hee

yen(toka ziizokukuto) said...

silap aribulan,,,kita disikunya balik,,heheh

diana said...

manusia ada sedikit sikap ego.itu yang buat kadang2 seperti tidak dididik..:)

yen(toka ziizokukuto) said...

huhu betul tu,,,manusia kan kompleks,,,kita ni pun,,walau dididik,,,tetap banyak berbuat dosa jugak :)

sue perbs.. said...

wah.. pndai taekwondo... makluk allah semua ada kelebihan msing2..

budakijaupendek said...

haiwan pun makhluk tuhan.
cuma takde otak nk berfikir,
tp ada akal utk hidup.
ehh betul tak ayat saya ? hehe

suha said...

macam kucing. kalau dah biasa dengan tuan dan arahan mesti ikut. hee :)

yen(toka ziizokukuto) said...

sue,,huhu sangat betul,,,,,, :) :)

sis fara,,,,kalau salah pun betul kan ajee,,ada kebenaran jugak aat tu,,heee

yen(toka ziizokukuto) said...

suhaa,,,,huhuhu betul tu betul,,,,mereka pun ada pemikiran,,tapi tak terbuka macam kita

Cik tikah said...

haiwan mmg blh didik pun. sebab kucing cik tikah diajar berak n kencing kat tndas, dia reti buat smpai skrg. hehe..

yen(toka ziizokukuto) said...

hehe,,yup betul tu,untungla dapat kucing camtu huhu,,persoalannya,,,manusia pun boleh dididik :)

tiefazatie said...

haha..comel la jg..hihi..nak juga ah..haha

~Nana 귀여운~ said...

spesis beruk atau sekutu dengannya memang senang di ajar...tengok saja kat negara jepun....ber0k2 kat sana semua pandai2 dah..hahaa..

ROJAK said...

haiwan bukan berakal tapi berotak. macam komputer yang boleh diprogramkan untuk buat sesuatu.

kalau nak kata haiwan berakal sebab nak sindir orang tak jaga akhlak memang sesuai sangatlah. kes gejala sosial dan jenayah kat malaysia ni terus meningkat walaupun kat website polis malaysia kata menurun..

NaUrAh♥ShAzWaN said...

that's right dear :DD
betul ape u ckp tu apa2 pun
haiwan kat atas tu comel sangat
heee ((:

Saiazuan said...

adakah satu hari nanti akan terjadi rose of planet of the apes?

yen(toka ziizokukuto) said...

iefa,,hahah thankzz heheh :)

nana,,ayat beruk beruk kat sana,,dah lain macam bunyinya tu,,heheh :)

yen(toka ziizokukuto) said...

naurah,,thankzz,,sekadar perkongsian bersama,,,heheh,,haiwan sume comel la,,,waima yg haram sekali pun heheh

bro rojak,,terima kasih atas pandangan anda,,berguna tu,,siap ada statistik lagi,,heheh :)

yen(toka ziizokukuto) said...

zuan,,,bro,,kau mesti nak timbulkan persoalan baru kan??hahah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...