Friday, September 23, 2011

Manusia pun rantaian makanan haiwan?????

   assalamualaikum dan selamat sejahtera,,,,,,,

            Kali ini,saya masih ingin membuat entry megenai haiwan,,heeee pecinta haiwan :) .Maaf kepada sesiapa yang ada fobia terhadap sesetengah haiwan ye,,,saya minta di maafkan.,,Topik kali ini pulak saya ingin mengetengahkan mengenai "rantaian makanan" cehh ,,ini darjah 5 dulu pun dah belajar heheh,,

           Dalam sedar tak sedar kita sering terdengar tentang manusia yang menjadi mangsa haiwan kan??tapi apa yang berlaku???tetap haiwan yang dipersalahkan,,bukan kecuaian mereka sendiri yang dipersoalkan.....
Mari kita berfikir sejenak...


Mungkin mereka boleh membahayakan kita..............




Tetapi,,pernahkah kita terfikir yang kita juga sama demi meneruskan hidup,,,,,,,,

,

,

Nota pengarang : Mari kita ubah persepsi kita :)

Terima kasih,,silakan komen :)

30 comments:

ika said...

lapar lah tgk makann uh~~

yen(toka ziizokukuto) said...

heheh kesitu plak dia heheh :)

Ujie said...

kita sbg manusia la yg silap..musnahkan habitat mereka, masuk kwsn mereka...asal daging je memang kena baham..sbb mmg mknn dia.

yen(toka ziizokukuto) said...

yup,,betull,,semua atas kecuaian kita sendiri,,thankz sis,,pandangan yg bernas :)

said...

sedappnya ayam bergolekk golekk tuu!!!haha..okay lari topik..kiTA yang masuk campur dalam rantaian makanan dorang..eh dokor(dia+ekor), sebab tu dia jadik lapa sangat2 sampai nak serang kita....

diana said...

kita nak hidup..
depa pun nak hidup jugak..
kan>??

si kiut lavender said...

ehem..cam sedap je daging panggang tuh...:P

kita dgn mereka sling bergantung doe..
kita perlukan mereka utk survival hidup kita
manusia jdi mangsa haiwan mungkin sebab dah ganggu habitat dorunk
tu yg dorunk angin tuh..

yen(toka ziizokukuto) said...

sis ain,,,lepas makan lah tercipta idea wat entry ni,,ayam golek kot,,heheheh :) ,,,tapi kita pun,,kena buat camtu,,lain lah kalau dari kecik memang makan sayur je heheheh

yen(toka ziizokukuto) said...

kak diana,,,heheh betul tu,,,ni sume survival,,hahahha :)

skl,,daging tu jgn sebut,,tu masterchef pun kalah hahahah,,betul lah tuh,,haiwan pemangsa pun ada kelansungan hidup diorang sendiri kan,, :),,kita pun daging jugak :)

budakijaupendek said...

tapi manusia tak makan buaya.
kenapa buaya nk telan manusia ?
ehek!
sengaja menimbulkan persoalan.

yen(toka ziizokukuto) said...

heheh sis fara,,,,habistu,,ayam tak makan kita,,tapi kenapa kita makan ayam????heheh jawab jawab?Aritu pergi sopping mall,,nampak ada handbag kulit buaya kot,,ish ish,,heheh

budakijaupendek said...

kihkih!
ahh sudah la.
berdebat pulak.
cubit siku kang.haha!

Eyda Syahida said...

nak ayam tuu nak wat bukak pose japgii.. huuu~ :P

yen(toka ziizokukuto) said...

sis fara,,, wah mulia nya hati,,,cubit di tempat paling kurang receptor hahah

eyda,,,wah wah kesitu plak dia,,heheh

ctk said...

mcm manusia...haiwan pon perlukan makanan untuk hidup..nanti mati,kita kata manusia kejam plak..hehehe

p/s : memang nmpk sedap aym tu..hahaha

yen(toka ziizokukuto) said...

ctk,,ya betul tu,,sgt sokong!!!! kita semua adalah rantaian makanan :)

oppss tu master chef punya haha

Cik tikah said...

mari-mari. hehehe....

tiefazatie said...

haha..ada2 sj..

Nizam Ijam said...

jom pi makan....hehe

meisnani said...

ohhh AYAM... my fevret.. nape pkai pic harimau?
singa jantan la baru tough! hehe

miratun madihah said...

ade lapo lah pulok :D

izzahdegreat said...

nsb baek haiwan xleh ckp...kalo x msti hari2 dgr dorg ckp "help me !!!"

yen(toka ziizokukuto) said...

cik tikah,, jom jom huhu

iefa,,,heeee apa yang ada tuh heheh:)

yen(toka ziizokukuto) said...

nizam,,,makan je hang tau kan,,jom jom hahah ,,bgus lah kalau nak belanja,,

nani,,,zaman skrang bape kerat je tak makan ayam huhuhu,,,,cehh ,,nak tough je,,awat cek tak tough kaa??heheh

yen(toka ziizokukuto) said...

miraton,,hahahpantang letak pic makanan kan??heheh

izzah,,,huhu,,sanggup ke nak maka kalau dia boleh cakap??huhu

Faaein Talip Roy said...

haiwan karnivor memang nak je makan manusia.. heee.. mohonlah dijauhkan dari haiwan2 tu..

yen(toka ziizokukuto) said...

yup betul,,,,normal lah kan,,nama pun karnivor,,,mohon dijauhkan amiin,,, :)

Saiazuan said...

secara normalnya, manusia tak pn dlm rantaian ni.. mungkin sbb manusia kacau habitat si pemangsa ni, so jadi la mangsa..

yen(toka ziizokukuto) said...

yaaa,,jawapan yg di tunggu tunggu,,,kan ada tanda soal kat tajuk entry tu,,akhirnya dah terjawab heheh thankz bro

sue perbs.. said...

betul2.. lumrah kehidupan kan... kdg tk terfikir pasal benda ni

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...