Sunday, September 25, 2011

Perlukah pemikiran ditakuk yang lama????

Assalamualaikum dan salam sejahtera.......




               Kali ni,,saya taknak buat entry panjang2 macam selalu,,kalau panjang juga sory,,otak kata jgn berhenti,,,heee,,.Untuk hari ini cukuplah hanya sekadar kita dapat berfikir bersama tentang apa yang telah kita lalui selama ini.Bukan untuk bertelagah tentang sesuatu perkara,,,cukup sekadar mengimbau memori lama untuk kesedaran semua juga.
               Pernah tak kita terfikir tentang kesenangan yang telah kita kecapi selama ini?Dapatkah anda rasa perubahan seiring dengan evolusi kehidupan pada hari ini?yang paling penting adakah anda bersyukur?Persoaalan ini juga ada pada diri saya yang serba kekurangan ni.

               Saya terfikir,jika dahulu,telefon berbentukkan tulang anjing,tapi kini dah senipis papan lapis.Jika dahulu,komputer serupa televisyen tapi kini,siap boleh dikepit dicelah ketiak.Jika dahulu,bandar-bandar dipenuhi kehijaun,tapi sekarang hanya tinggal kelabu kehitaman.Jika dahulu tudung hanya sejenis,tapi sekarang ada yg kembang macam ular tedung,,ps:saya suka perempuan yg pakai tudung macam ni,,nampak comel..hehehh...dah dah,,,.Dahulu,perlu berdepan untuk luahkan perasaan,tapi sekarang dari  laman sosial pun boleh mendapat lamaran.

                 Akan tetapi,,,yang menjadi persoalannya sekarang?? Adakah minda saya,anda,mereka turut bergerak seiring dgn evolusi??Atau hanya menggunakan evolusi untuk kepentingan masing-masing??Perlukah minda kita ditakuk yg lama??menggunakan kuasa untuk mencapai takhta???sama-sama kita fikirkan,,,dan saya juga perlu pendapat anda???semoga masing-masing mendapat manfatnya..aammiinnn

Nota pengarang :harap maaf,,entry ini tetap panjang,,otak saya tidak berhenti ketika menaip,,entry kali ini juga tidak banyak gambar kerana saya menggunkan broadband,paham-paham la hujung hujung bulan ni,tetapi,ini tak mengahalang saya untuk berkarya.jika ada kekasaran pada enty kali ini,,harap dimaafkan.

Luahkan pendapat anda,,terima kasih

13 comments:

♥Putri ilyanie♥ said...

agak pening cikit tuk faham.. heee.. tpi kecanggihan yg de skrg xdiguna sebaik mgkn.. ade je yg salah gune

yen(toka ziizokukuto) said...

heheh...entry ni memang banyak isi tersirat la heheh,,,thankz sebab baca ;) ,,, betul tu betul :)

Panggil Aku Han said...

wah..agak rumit ye nk menjawab...
Masih ramai lg yg minda nya tak bergerak mengikut evolusi...
evolusi luaran tu mungkin ramai yg dah maju..tapi evolusi dalaman tu ramai lg yg berada dlm takuk lama,,,

yen(toka ziizokukuto) said...

hahah,,,maaf,,lepas luahkan benda ni,,,lega sikit kepala,,heheh,,terima kasih sebab memberi pandangan,,saya terima :)

Panggil Aku Han said...

heheh..
tak mengapa..itu guna nye blog luahkan ape yg kita rasa asalkn ianya tak menyalahi etika..:)

suha said...

kecanggihan yang ada sekarang banyak mengubah sesuatu yang menjadi kebiasaan pada dahulunya dengan cara yang lebih ringkas sekarang. terpulang pada individu sama ada menerima atau menolak. tapi mostly menerima kerana ia seiring perkembangan dunia. menolak nanti diusik tidak mengikut peredaran pulak. namun tidak semestinya diikut seratus peratus.

haha, sory kalau komen suha tak berapa nak relate .. hee

tiefazatie said...

erm..kdg2..tahap pemikiran manusia nie xseiring pun dgn kemajuan yg ada nie..erm..lu pk la sendiri..hihi

Tukang Karut said...

oooo... nampak sangat otak aku masih lagi mundur...

yen(toka ziizokukuto) said...

suha,,,heheh,,takpe ,,benda ni pun macam2 boleh relate,,,apa yg suha bgitahu tu pun,,betul ;)

iefa,,,heheh,,ia bergantung pada individu sendiri lah kan,,tak salah tuk pilih jalan masing masing :)

yen(toka ziizokukuto) said...

bro,,awat cakap macam tu hahah,,tak maknanya mundur,,rendah diri plak,,heheh

ctk said...

ct pon xbper nk phm..hehehe..
org cuma ikot apa yang berlaku melalui peredaran masa...tp sebenarnya minda mereka masih di takuk lama yang tidak tahu apa2..klau xder teknologi,xder la semua neh..

hahaha..ape ct merepek neh ..hehehe..agk2 phm x?

sengat said...

membuat aku terfikir sekejap....

yen(toka ziizokukuto) said...

ctk,,hehe,,ikut pemahaman ct pun takper heheh,,topik ni agak berat sebenarnya,,,, :) thankz sebab komen yer,,

sengat,,,nampaknya kau macam dapat tangkap,,bguz bguz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...