Sunday, October 16, 2011

Setakat makan ayam,,kau ingat kau orang kaya???

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,,,



Di sebuah pasar tani,,,


MAT : Wah din,,,beli sayur je ke,,,kesian anak bini kau makan sayur je hari-hari,,,

DIN  :  Eh kenapa pulak Mat,,salah ke aku beli sayur ni???

MAT :  Takdelah sekali-sekala,,,beli la makanan berdaging,,,,tengok macam aku ni,,,hari-hari bagi
             anak bini aku makan ayam,,,baru lah nampak berduit sikit,,,jangan lah tunjuk sangat
             yang kau tu tak berduit Din,,


DIN :  Eh Mat,,kau beli ayam tu,,dua ekor berapa ringgit????

MAT:  Dalam RM 18 je,,,kalau kau tak mampu,,beli jelah ikan kembung tu,,jadilah,,,

DIN : Mat,,,,aku bru beli cili merah ni je sekilo dah RM 25,,,Ni baru cili merah Mat,,,

MAT:  Errrrr ???

DIN : Mat,,,kau jangan lah tunjukkan yang kau tu tak berduit,,,heheheheh

MAT : !@#$$%%^


Hahahahah,,,padan muka si Mat,,,,kecik-kecik mulut tak bedung,,,hahahah
ohsseeeemmm,,,,saya pun memang tak percaya,,,harga barang seperti sayur-sayuran dah mendadak naik,,,,
Tapi,,setelah buat pemerhatian di pasar Tani,,,
Ternyata benar,,
Cili merah je dah rm 25 sekilo,,,

Moral of the story :setiap bennda yang kita rasa tiada nilainya,,,tidak mustahil akan mendadak harganya suatu hari nanti,,,Seperti kita,,,mungkin sekarang,,kita rasa kita tak berguna,,,,tapi,,suatu hari nanti,,,siapa tahu kan,,,Dapat berkhidmat untuk negara seterusnya membalas jasa ibu bapa,,,insyaallah  :)

34 comments:

♥Putri ilyanie♥ said...

betul betul betul

Ezad Skytech said...

haha...kan da kena sedas...baru dia tahu...hee~

Saiazuan said...

kebelakangan ni aku kurang mkn mewah.. adoi lapar~

yen(toka ziizokukuto) said...

putri,,,

hahahah :)

Ezad,,
pedih tuh,,hahah

yen(toka ziizokukuto) said...

zuan,,,

ceh,,,tapi bercuti dengan mewah,,hahahah

Nizam Ijam said...

hehehee..sekarang ikan lak y susah cari..hehe

yen(toka ziizokukuto) said...

hahaha,,,ada tu ada,,,tapii,,harga tak menentu,,hari isnin harga lain,,selasa harga lain plak,,,

Cik Tetra said...

hahahaha..nak berlagak x beragak..hahaha..

yen(toka ziizokukuto) said...

hahah
ayat dia tak bley blah,,hehe :)

nini said...

betulll...setiap sesuatu ada kelebihan tersendiri....=D

yen(toka ziizokukuto) said...

nini,,,

heheh thankz sebab komen :) salam kenal :)

bobiedanbad said...

tak kisahlah org tu nak beli apa tu bagi makan anak isteri, janji sumbernya halal heheheh

yen(toka ziizokukuto) said...

yup betul tu ,,
buatpe,,,nak di banding bandingkan kemampuan,,kan :)

Ujie said...

bagus ape byk mkn sayur!

p/s: yen..lately akak perasan komen akak tak publish la kat blog awak. try check kat comment-spam.

Fara Atika said...

tak pahamm.. hurmm.. :(

yen(toka ziizokukuto) said...

ujie,,

uwh,,nanti yen try check okehh,,,terima kasih sebab bagitahu,,,,

fara,,

apa yg tak paham,,,ni pasal harga sayur naik melambung lah,,,

Izyan Yan Cinnamon said...

comel aym tu..

si kiut lavender said...

Insya Allah,,amin...=)

Cik tikah said...

x baik berlagak oh. hehe..

Panggil Aku Han said...

amik kau mat setempek kene...huhu

tiefazatie said...

naa..pdn muka..hahaha

yen(toka ziizokukuto) said...

skl,,

aamminn

tikah,,

tau takpe :)

yen(toka ziizokukuto) said...

han,,

heheh,,,bab ni kau suka lah kan,,heheh

iefa,,,hhehehe

ctk said...

amboi pndai yen..suke masuk blog yen..adew sje bahannyer..hehehe

yen(toka ziizokukuto) said...

ctk,,

terima kasih ye heheh :)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

hehe..padan muka dia..bercakap x agak2 kan.. ;p

yen(toka ziizokukuto) said...

kak lily,,

heheh,,,cakapp bukan men pedas uwh,,heheh :)

ieyza afieyna said...

betul2 tu..
bek amik cili tu letak kt mulut si mat tu .. hee

Ungu Violet said...

tu laa len kali jgn cakap besor..

skang nih..ikan lg mahal dr ayam..huhu

sempoi la gambor anak hayam tuh..haha

yen(toka ziizokukuto) said...

ieyza,,,

heheh,,dasyat tuh :)

ungu,,

heheh,,,betul tu kak,,
itu anak ayam bbrutal tuh,,heheh

izzahdegreat said...

cite simple tapi mesej penuh makne....ngeee, good job !!

yen(toka ziizokukuto) said...

heheh

terima kasih ye kak,,,alhamdulillah,,, :)

Fatin Farhana Binti Ramli said...

memang pun .. aku dah la suke sayur .. bile dah naik macam ni .. dah kurang makan ..

yen(toka ziizokukuto) said...

heheh,,,,,,kurang takpe,,,jangan tak makan lansung,,heheh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...