Monday, October 17, 2011

Awek kau memang cantik,,,Serius aku tak tipu !!! Tapi,,,,

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,,,,

Kringggg,,,kriinnnggggg,,,,

Razi    : 
Assalamualaikum,,siapa yang memanggil ni ye??

Aiman :  Waalaikumsalam,,,ni akulah Aiman,,,

Razi    :  Owh Aiman,,,haaa,,,ada apa wei??

Aiman : Esok jom kluar pergi jusco,,,aku nak keluar dengan awek aku,,,boleh la,,kenalkan
              dekat kau sekali,,

Razi    : Eleh,,nak menunjuk ar tu,,,okeh,,sok aku datang,,,pukul 10.00am tau,,

Aiman : Ok,,terima kasih,,

Dipendekkan cerita,,,keesokan harinya,,setelah masing-masing sudah berjumpa dan hendak pulang ke rumah,,

Aiman  :
Amacam Razi,,,cantikkan awek aku,,,kalau kau nak cari,,macam ni lah,,,huhu,,baru taknak lepas,,

Razi     : Serius aku cakap,,cantik gila awek kau,,,,semua orang pandang je tadi,,,

Aiman : Eleh,,jangan jeles,,tengokla siapa pakwenya,,heheh

Mereka pun pulang ke rumah masing-masing,,



Sebenarnya,,jauh di sudut hati Razi,,

"Aiman,,,,Awek kau memang cantik,,serius aku tak tipu,,,"
"Tapi sayang,,,"
"Kau biarkan wanita yang kau sayang keluar dengan berseluar pendek ketat atas paras lutut,,"
"Baju nipis ketat body shape yang hanya di cover dengan sweater yang tak berzip"
"itu ke yang kau banggakan??"
"Kau jaja kecantikan orang yang kau sayang??"

"Aiman,,,,Awek kau memang cantik,,serius aku tak tipu,,,"
"Tapi sayang,,,"
"Dengan selambanya kau berpelukan "
"kau tak hiraukan orang awam pun"
"Nanti yang dipersalahkan,,,awek kau jugak"
"Kau suka ke macamtu??"
"Bila aku tegur"
"Aku pula Yang dituduh "kolot" "

"Aiman,,,,,Awek kau memang cantik,,Serius aku tak tipu,,,"
"Tapi sayang,,,"
"Atas dasar apa kau bercinta???"
"Aku harap kau bercinta atas dasar kau akan membimbing dia ke jalan Yang betul"
"Dan bukan hanya mengikut nafsu semata"
"Kalau kerana nafsu"
"Bahagia cuma untuk sementara"
"Aku doakan kau sedar "Man""
"Aaaammiiinn"

Nota pengarang : Dalam hal ini,,kita tak boleh lah nak salahkan wanita je kan,, :)
                              "Terdidik wanita,,,Terdidikk Generasi"

48 comments:

Cik tikah said...

kesiannya mcm tuh kan.. rugi rugi

yen(toka ziizokukuto) said...

Dalam hal ni tak boleh lah nak salahkan wanita je :) tul tak?

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

sebab wanita, lelaki leh masuk neraka.

yen(toka ziizokukuto) said...

betul tuu,,
tapi,,rasenya takleh nak salah kan wanita jugak kot,,betul kan???lelaki kena bimbing,,

meisnani said...

amin.... apewla ta kan girl cm tu dye nak hidup bersame kowt kan yen?

law yen, yen nak carik cmane??

aiEz said...

sayang cantik sangat,tp akhlaknya kurang...tak ada apa nk bangga sngat kalau awek cantik,tp jd bahan tontonan..=..=

yen(toka ziizokukuto) said...

hehehe,,
boleh je kak,,kalau dia bimbing balik,, :)

yen tak kesah pun,,,janji,,,lau suruh buat benda baik,,dia ikut,,heheh,,,n sama2 boleh menegur silap masing2 :)

Fatin Farhana Binti Ramli said...

tau tak pe .. dah jadi tuntunan umum .. kalau betu betul sayang .. tegur la awek die tu .. betulkan ape yang tak betul ..

yen(toka ziizokukuto) said...

aiez,,,..betul tu bro,,
tapi,,ni la gunanya lelaki,,,
kalau kita biar je,,tak guna jugak an ;)

Ujie said...

hidup yen!! heheh...
yen, gaya penulisan mmg baik!

p/s: entri ni mcm jwpn balas utk entri akak "duhai lelaki..".

yen(toka ziizokukuto) said...

Fatinn,,,

itu lah yang sebaiknya kan,,,kalau awek dia betul2 ikhlas,,,dia akann berubah punya :)

kak ujie,,

terima kasih kak,,,heheh

entry akak,,,yang tu memang betul2 membuka minda kita untuk berfikir,,
tak boleh nak salahkan wanita je an ;)

Syahirah said...

rugi btol ble sglenye sdh sng2 d tygkn..

yen(toka ziizokukuto) said...

betul tu,,,
ini pun cabaran buat lelaki :)

shedameor said...

good entry :)

Saiazuan said...

fuhhh cantik luar tp dalaman rosak, hmm geleng kepala.. x mungkin aku buat bini awek mcm ni

yen(toka ziizokukuto) said...

sheda,,

terima kasih yee,,

zuann,,

boleh jee,,,tapi kena pandai lah ubah dia :)

Cik Tetra said...

betul2..sebab tu perempaun kena pandai jage diri..senang citer..pompuan dan laki kena main peranan..jage maruah diri sendri..:)

Tukang Karut said...

owh...sentap... hahaha...

yen(toka ziizokukuto) said...

cik tetra,,,

betul tu kak,,,,tak boleh lah nak salahkan sebelah pihak je kan :) terima kasih,,

tukang karut,,

yess yess,,bukan senang nak buat tukang karut sentap,,heheh

aiEz said...

yen,ada dlm senarai...boleh jer,tlng sma2 kiter..:)

ctk said...

bercinta atas dasar nafsu je tuh..ciap menunjuk2 lg...huhuhu

Cik Nurul said...

betul.. sokong adek! hihi

yen(toka ziizokukuto) said...

aiez.,,

terima kasih bro,,

ctk,,
huhuhu,,selalu nampak kat shopink kompleks,,

kak nurul,,
terima kasih kak,, ;)

iMBobo said...

semoga aiman sedar dgn perkara tu..huhu

yen(toka ziizokukuto) said...

heheh

Aiman tu watak rekaan penulis,,, ;)
Penulis taknak mengekspresskan yang dirinya bercerita,,heheh ,,so gunakan watak lain :)heheh

Reen said...

sayangnya..tapi memang tak mudah nak mencari yang cantik luar dalam kan.. and yup, bukan totally salah perempuan tu. sepatutnya yg lelaki pun kenalah tegur-tegurkan. ni dah kalau laki tu pun suka aweknya macam tu, seronokla dia tayang semua!hihi

belogkiter said...

girl sekarang tak malu mempamerkan betis...cantik memang cantik tapi rugi sebenarnya

bobiedanbad said...

kurang cantik awek yg mcm tu :)

Mr. J said...

Cantik tapi perangai cam hantu ... nice blog dude!

Regards,
Mr J
Bukan Sekadar Weblog Biasa
http://www.pengeRindu.com

diana said...

tak cantik la maknanya tu..:p

yen(toka ziizokukuto) said...

reen,,

betul tu heheh,,ni tanggungjawab dua dua belah pihak,,jugak :)

belog kiter,,

betul,,,serius aku tak tipu,,,,memang cantikk,,tapi sayang ;)

yen(toka ziizokukuto) said...

bobie,,

heheh,,takpe ,kalau kita bimbing,,cantik lah dia ;)

mr j,,

gila tak cantik,,
tapi,,,,
sabo je lah,,hehehe

yen(toka ziizokukuto) said...

kak diana,,heheh terus straight to the point ;)

aiman fanboy k-pop said...

waaaahhh...suka eden membacanya......dayus tul aiman...tapi,aiman nih budak baik tau?heeheehee...^^

hanaahmad said...

tapi yang sexy mexy tulah menjadi rebutan laki. heheh.

Min Pusheen said...

harap muke je cantik nk buat ape en . huhu

MadaM LaLa said...

kompom tak cantik!

sue perbs.. said...

kcantikan itu tk kekal.. klu dh tua berkedut juge.. agama itu yg kekal kan,, hmmm.. peringatan utk diri sndiri juge

si kiut lavender said...

gf cun,,tapi syg..
jadi,lelaki ptut amik tanggungjawab utk melengkapkan apa yg kurang dlm diri mereka....

Shuhaida Subri said...

Bukan ppuan cenggini lelaki suka buat main ke? Sian dorg..

syahirooAhmad said...

pakcik setuju!!!!!!!!! kalau sayang sesorang. jaga. bukan rosakan. haish

ieyza afieyna said...

terbaik punye entry yen.. :)

ape la nak dibangga kan klo awek mcm tu kan.. tapi serius lelaki sekrg memang bngga dpt awek mcm tu.. cntik, hot, popular kn..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Nice entry..
Cantik dari segi luaran jer..tak patut..

eddy syrol said...

entry yg baik.. so, moral, kene carik awek yang baik luar dan dlm :)

interview terkini di sini
Fadli Sabri

suha said...

yen,

untung kalau lagi ramai kawan berfikiran seperti razi tu.

peranan utama perempuan adalah dengan menjaga maruah diri. menjaga maruah sendiri akan membuat orang lebih menghormati kita. :)

cik ika said...

pndai adik bwat cter yg bnyk nasihatnye..

aimie amalina said...

aisehhhhh
yen
dh bole jadi moderator ustazah pilihan nih
heehehhee
suke2!

cm ne kesihatan dah okeh ke?

~Nana 귀여운~ said...

dunia akhir zaman...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...