Friday, October 7, 2011

Tanda lelaki sayang pasangannya

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,,,


     Sejak belakangan ini,saya sering membuat entry mengenai perempuan,jadi di sini saya akan berpindah pula pada sifat-sifat lelaki.Kredit pada Sis farah kerana request..Tanpa tulis banyak,kita straight to the point je lah yee...

Tanda lelaki sayang pasangannya:

Perubahan sikap yang dapat dilihat dengan jelas

Kalau lelaki tu ikhlas dan setia dengan pasangannya,kamu dapat lihat dari perubahan sikapnya.Maksud saya di sini,kamu akan lihat dia jadi seorang yg lain selepas mengenali kamu.Hati lelaki yang dianggap keras sebelum ini  jadi lembut kerana kamu.Bahkan dia sanggup melakukan apa saja untuk kamu walaupun kadang-kadang menyusahkan dirinya.Tapi mereka takkan bagitahu yang kamu menyusahkan walaupun kamu boleh faham.

Bersungguh-sungguh memenuhi kehendak kamu dengan rela hati.

Jika kamu mendapat teman lelaki seperti ini,kamu tidak silap memilih teman hidup.Tapi janganlah guna kesempatan ini untuk mengikis duit dia.lelaki kalau dah sayang,tiada duit pun dia tetap akan usahakannya demi kamu.Tengah penat pun dia sanggup jumpa kamu kalau kamu hendak.Ini menunjukkan dia begitu serius dengan kamu dan bukan untuk mengambil kesempatan.Kamu beruntung kalau jumpa macam ni!!!

Akan sentiasa memberi nasihat

Nasihat ini bertujuan untuk mengingatkkan kamu.Dia akan sentiasa mengingati orang yang dia betul-betul sayang supaya hubungan antara kamu berjalan lancar.Melaui nasihat inilah dia akan cuba untuk mengubah kamu ke arah kebaikan,Kalau sebaliknya jangan lah ikut.kamu tahu lah apa baik buruknya.Jadi terbukalah mendengar nasihatnya.

Sanggup mengubah perwatakan machonya

Dah nama lelaki,kalau jumpa perempuan biasa lah kan,cover sana sini,nak tunjuk macho.Tetapi kalau dia dah sayang kamu,dia dah tak peduli tentang macho.Sebaliknya dia berubah seperti budak-budak untuk mendapat perhatian kamu.Dalam erti kata lain,manja-manja laa,,eeuuuww.Dah takde istilah macho dah masa ni.Lelaki sanggup buat macamni demi melihat pujaan hatinya melayannya lebih dari orang yang pernah dia sayang.Jadi jangan lah igat dia mengada-ngada.Sebenarnya kamu beruntung ..

Sebenarnya saya rasa ada lagi yang boleh dikongsikan,,tapi biarlah dulu,,kalau ada yang nak,,nanti saya sambung lagi,,,,,,,,,,,,,,

nota pengarang:Penulis ada sifat-sifat macam ni,,ada yang berminat tak???,,kesian dia 18 tahun menduda,,hehehe

31 comments:

ctk said...

oit...sempat lagi promosi diri...hahahaha


tp betul ke sume tu...boyfie ct da barubah mcm kt ats tu...adkh benar sume itu???lau benar bagus la...hehhee

cindhadahniea said...

haha 18 tahun menduda? xpecaye! ahahahaaa wek!

~ suke kalaw lelaki tu berubah sebab kite... tapi kite nak mereka berubah bukan sebab kite xbole terima mereka seadanya oke...juz nk mereka berubah untuk kebaikan lagi bagos ye dak? hihi

Ujie said...

umor 18thn ya?? nak g mengundi pun blm boleh dik yen oii..

bobiedanbad said...

suka lelaki yg berubah kerana dia menyedari itu tangguungjawabnhya. buka semata-mata menambat hati seoarang wanita..hehehe

budakijaupendek said...

thanks dik..
syng kamu lebih!
tersenyum je baca sb mr.sedut ada ciri-ciri yg disebut.
ingatkan dia tak ikhlas,
tp lepas bca entry lega hati... (:

♥Putri ilyanie♥ said...

urm.. semua tu betul.. tapi kadang2 kite tgk dpn kite dia sggp wat segala tuk kite.. berubah demi kite.. tapi belakang kite pasang lain.. kena jaga2 dgn lelaki yg mcm nie.. dh byk dh Putri jmpe..

diana said...

amboi..
siap iklan diri sendiri nampak..
hehhehehe

sekamar rindu said...

sungguh berguna entri ni..:)

Ungu Violet said...

lelaki mmg suka dimanja2...huhu

kecik2..mak dia manjakan...pastu girlfren...erkk..pastuh isteri..

nampak jer macho..huhu

gadis kepastian said...

hehe ada juga perasan mr hubby dah brubah tapi...hurmmmmm

~Nana 귀여운~ said...

undahnya bercinta jika ada pasangan sifat mcmm nie rupa..huhu..harap kekal selamanya..cewaaahh..hikhiks

Fatin Farhana Binti Ramli said...

suka sangat entry ni .. sumpah suka .. hope sangat sangat ade sambungan entry ni .. syok syok ..

p/s : tak sabar tunggu entry kamu lepas ni ..

^^eKaTiKaH^^ said...

wah, duda 18 thn kew??? blh masuk line nie... **joke jew :p

bdw, memang susah nak cri lelaki yg blh berubah mcm kat atas nie..untunglah siapa yang dpt boy mcm kat atas.. :')

ILA HonEyBuNNy said...

ngeh3....

dah jumpa rasanya lelaki idaman...ehheh

meisnani said...

ape kate yen skandal ngan akak je? hurmmmm sedeyh lorhhh~

miratun madihah said...

aih mana nak dapat tulang rusuk camtu,hehe

Reen said...

hopefully one find day, i'll meet the guy! hehe :)

Ezad Skytech said...

haha..macam betul je semua statement ni..heee..

wahh..sempat lagi promote diri sendiri tu..:D

wahida said...

alhamdulillah, dpt suami yg sgt best..eh, tetiba..hehe..


salam kenal, terus follow sini...

DianaAzis said...

camtu yea tanda lelaki syg..hehe :)

bella luna said...

amboi yen,sempat lagi promote diri sendiri yea,.sabar dik,kamu masih muda(:

C` Ayob-Ilmu Asas Hidup said...

lelaki mimang mudah syg orang. Tapi bila dah dapat...hehehe...

nabilfahmi91 said...

duda banyak pengalaman...apa lagi gadis2...booking cepat... heeee

aimie amalina said...

kekekekkee
penulis cm ade pengalaman je
hahhaha
maceh utk info ni
sy dpt merasakn die sdg syg saya!=]

Faaein Talip Roy said...

hahaha.. mesti banyak pengalaman ni.. ^^,

♥ norlida ramli ♥ said...

haha..sempat lg promote nih..

ala 18 ek..x bole la..kita dh tua..muahahaha ^^

~ SYAWAL FITRAH ~ said...

duda xpe lg, kalau janda? Heee~

yan_n.i.m said...

ade ke laki zaman skang cenggitu..? hehe

Run Away said...

hahahahah....masih ada kew lelaki cam gini...kalau ada pun...mesti tak banyak kan...;d

tiefazatie said...

haha..promote diri ke yg ayat last tue?hihi

suha said...

hamboii.

sempat promote diri lagi yaa. hahaha

suha nak yen kupas lagi, boleh? hee :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...