Saturday, October 1, 2011

kenangan Essay di zaman pra sekolah,,hahah

assalamualaikum dan selamat sejahtera,,,

         Entah macam mana semalam aku terajin untuk kemas bilik aku yg memang dah kemas ni hahah ,,,ok poyo,,,Tukar cadar,angkat katil apa semua,tiba-tiba aku terjumpa satu kertas usang bawah katil aku,.Bila aku belek-belek"ouh ini essay aku masa zaman sekolah dulu".Jadi,dengan serta merta aku teringat balik kenangan di sekolah dulu.

        Aku tertarik pulak nak jadikan essay aku ni sebagai entry.Bukan apa,essay yang aku buat ni lain daripada yang lain haha,biasalah dlu kat sekolah mana pernah serius,hahaha.

        Waktu tu,cikgu suruh buat essay supaya menyedarkan orang untuk tidak merokok,dan benda ni dijadikan pertandingan.Siapa dapat buat essay terbaik,dapat rm10 untuk tiga orang pemenang.Kalut ar semua member-member aku.Siapa taknak kan??(pertandingan ni untuk kelas kitaorang je)

         Nak dijadikan cerita,tak silap aku,masa tu aku demam.Mana lah nak ada mood untuk tulis essay.Jadi aku just penuhkan syarat je la.Janji aku tetap buat kan??orang lain semua bincang-bincang.Aku lepak jela sorang-sorang.Malas dah aku.

         Keputusannya,dah semestinya aku tk menang.Tapi bangga jugak la.Walaupun tak menang essay aku tetap dirivew oleh cikgu aku.Bangga beb time tu.Cikgu cakap menarik.Tapi kenapa kalah??hahahah.

        Kalah sebab aku banyak mengarut then essay aku amatlah pendek..well,takde mood time tu....Orang lain punya lah panjang,dengan fakta padat-padat,,,Aku,apa ada???Korang nilai lah sendiri,,hahahah

 Siap ada gambar lagi,,dekat kubur tu "yeah im free now"

p/s:Aku banyak mengarut dalam essay ni,,hahahah,,apa yang aku buat lebih kepada poster hahaha

              "Do you want to feel illness?or you want to get good desease??I have the answer.......Better you get ready to become a smoker......and gotcha!! all your tension will be release when you are infected with lung cancer.All your memory will be gone because you will die soon.So,its good way to be free...."

                "Its cool dude......lets the smoke go....and you will help to raise up Malaysia's economy,,,,Thanks"

        Amacam???siap ada tagline tu ,,hahahahah,,,kesian cikgu tu tergelak-gelak masa menanda,,kenangan betul..

    Macam mana pulak kenangan waktu korang bersekolah???

38 comments:

ciNdhaDahniEa said...

erk? kenangan time skola? hurmmm banyak sgt! huhu

yang paling tak bole lupa...........>

budak laki masok dorm curik barang! grrrrr time last day nak abes skolah plak tu.. haishhh nasep barabg akak mereka xamekl.. hmmm

yen(toka ziizokukuto) said...

dahnia...

uwh,,,benda ni,,kat mana2 sekolah pun jadi,,,memang selalu last day je,,,huuh,,naseb bek barang selamat kan :)

Ungu Violet said...

heh..sejak bila pulak wat esei nk kene lukis gambar...gambar kubur lak tuh...haru...haha

yen(toka ziizokukuto) said...

cikgu,,,

kalau anak murid ada buat macam ni,,tu tandanya dia tgh sakit tu,,jgn salahkan dia hahah

izzahdegreat said...

haha ayat sempoi kott...rase mcm sape yg merokok tu terase habis, straight to the point bgs2 hehe

♥Putri ilyanie♥ said...

byk kenangan kt sek dulu.. kena dendala sbb xsiap keje sek.. plg malu kne beratur kt tepi sbb dtg sek lambat.. hari isnin kan de perhimpunan.. bkn salah Putri.. tbe2 kereta ayah rosak..

Unknown said...

sebab gambar kubur tu la kot kamu kalah...hehhehe

yen(toka ziizokukuto) said...

izzah,,

heheh,,,,ni saje je,,hehe release2 tension,,,,member-meber lain sume serius kot buat hahah

kak diana,,,

hahah,,gambar kubur tu simbolik hahah

yen(toka ziizokukuto) said...

puteri,,,

tak siap keje seklah tu dah macam hobe bgi sesetengah pelajar,,,hahahah,,,bila masuk u,,tak siap assignment pulak,,dah upgrade,,hehe

Anonymous said...

demam demam pun yen tetap kreatif kan. hahah :)

yen(toka ziizokukuto) said...

suha,,

hhahaha,,tu naseb bek demam,,,lau tidak ntah mengarut apa lagi,,,hahahah

Unknown said...

waktu sekolah aku eyh , err
tade
aku innocent dulu , muahaha

yen(toka ziizokukuto) said...

hahah,,innocent la konon,,,
ntah ntah kau paling hot,,hhahahah

EkaTikah said...

huhu..best jew zaman sekolah dulu...conteng kat kertas essay..cikgu tau mampus :p

Unknown said...

personal blog yang mana tu yen?kat mana?

yen(toka ziizokukuto) said...

eka,,

cikgu dah siap tanda lah heheh

Ezad Skytech said...

time2 demam pon boleh buat essay lagi..kalau aq mmg nak buat satu ayat pon malas nak fikir da..haha~

Unknown said...

kenangan terindah ni yer....hehe

* pakai spec bagus sebab leh menghalang power rabun drpd mudah naik...nak kato leh elok kan rabun tu x la...

Ujie Othman said...

pra sekolah ke sekolah rendah?..

apa pun..gambar kubur tu mmg lawak la!

aamalinaazman said...

hahahaa
jmp pulak essay kurun bile tu
alahai rindunye nak mengarang
walau ari2 dok menaip kat belog
hehehehe

Anonymous said...

perghh simpan lagi,ni nak cari essay time sekolah balik ni, kehkeh

si kiut lavender said...

hahaha..kamu nih....wat essay masa tgh demam memang xde mod..tapi kamu masih ada g masa nak lukis kubur segala bagai..:P

meisnani said...

hey lil brother.. mesti tgh tggu sis komen kan? kan? hehehe (*pasan je)

hahaha sis da la tension2 + terkilan bace je entry ney trus tersenyum..=)

ta tahan part ade pic kubur tuh..
komfem trus insaf law poster henti
merokok kt jalan sume tukar pakai
yen punye pic tu... ahaha

tiefazatie said...

haha..xleh blah..siap ada ukisan nie..hee..nice la..

sekamar rindu said...

entri yg mantap..

Just Mini Love said...

haha lawak r ..

ni bukan essay name nye.. huhu

ctk said...

hahahaha...terbaik la yen....xformal langsung..hahahahah

CayZal said...

ada satu esei yang aku simpan sampai skarang.. masa tingkatan 3 (1995).. satu2nya esei aku yang dapat markah 99%.. esei yang sempurna sebenarnya tapi cikgu cakap kalau dia bagi hundred percent nanti aku akan cepat berpuas hati dan semngat untuk mencapai markah lagi tinggi takde.. so dia bagi la 99 supaya aku bole kejar lagi 1% tu..

Unknown said...

siap ada lukisan ek? huhu nice one dude :D

klu skrng ni ko tulis essey tu blk, ko leh dpt rm10 tu.. :)

yen(toka ziizokukuto) said...

Ezad,,,
hahah,,,dah aku tengok semua orang buat,,aku pun buat je lah hahah,,apa yang terlintas,,aku tulis heheh

mifz,,,

uwh,,,adoi tak suka la pakai spec huhuh..tapi terpaksa,,heheh

yen(toka ziizokukuto) said...

ujie,,,

heheh,,biar lah zaman bila pun,,heheh,,tak sangka jumpa balik hehe

aimie,,,

teruskan mengarang dan berblogging yer ;)

yen(toka ziizokukuto) said...

miratun,,

terjumpa la,,heheh,,terimbau semua memori hhehehe

skl,,

hahah,,,ntahlah,,time tu tgh bengong,,,buat pon main main je hehehe

yen(toka ziizokukuto) said...

nani,,,

sis,,hahah ternanti nanti kot,,hahah
dah boleh senyum erk,,alhamdulillah :),,,

iefa,,thankz,, :) ,,hehe,,gambar yg buat pelik tu hehe

yen(toka ziizokukuto) said...

sekamar rindu,,

thankz,,takda mantap mana pon,,blogger baru la

ieyza,,

haha,,tau takpe,,ni dah jadi poster haha

yen(toka ziizokukuto) said...

ctk,,

hahah,,akak,,saya tgh demam,,memang gila gila sket,,,kalau tgk entry pelik,,tgh demam ar tu haha

yen(toka ziizokukuto) said...

cayzal,,

pergghh bro,,tu dah boleh frame dah,,,zaman tu,,subjek bi,,susah kot,,tak macam sekarang,,banyak yang dipermudahkan,,,

zuan,,,

haha,,zaman dulu,,budak sekolah kalau dapat rm 10 memang terperanjat la,,,kalau sekarang no komen heheh,,

aiEz said...

masa kat sek dlu bab wat karangan ni la ak suka,heh..ayt merapu banyak..hahaha..;p

♥ Nana BamBam ♥ said...

kalau yen nengok akk punya karangan BI...mesti nak nages punya...siyes merapu je..haha :P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...